maaike roeland en saartje op reis

Wednesday, May 09, 2007

Ko betekent eiland

De dagen zijn aan t korten, en t klimaat bereidt ons al voor op thuiskomen.. Het regent nogal eens, en hard.
We zijn vanuit Maleisie vertrokken, twee weekskes geleden ofzo, om Ko Lipe, een klein eilandje vol zeezigeuners, Nemo's en strandhonden, te bezoeken. Was erg mooi, zalig gesnorkeld, hutje op t strand (met honden), maar verder nie veel te doen. De strijd tussen de ongeletterde zigeuners en de grote gewiekste hotelzakenmannen werd blijkbaar stiekem gevoerd.
Daarna over land gereist, met een tussenstop in Trang (attracties: nachtmarktje en regen, ahja, en ne kapper), en zo naar Ko Pi Pi... Daar scheen de zon ook nie. Wel t strand van "The Beach" gezien, dat konden we gelukkig vanuit ons bootje doen, want t strand was precies volzet.
Dus weer op weg, naar ons vertrouwd Ko Samui, waar de zon beter haar best deed, en de ladyboys (grote verwarring, want die kunnen zich echt wel goed verkleden, als ge t zo nog kunt noemen) ook.
En nu zijn we op de terugweg via Bangkok, over Londen, naar Brussel (wedden dat t gaat regenen!).
Bye!!

Monday, April 23, 2007

"Can you effe de boekie signen?"

Onze Hollandse hotelbaas was helemaal in de war toen bleek dat wij nederlands spraken...:-)
Yesyes, vanuit Langkawi, een (uiteraard) paradijselijk eiland in Maleisie, zullen we het verhaal nog eens doen!
We zijn dus alweer een week met zn drietjes, en zo zijn we snel uit Bangkok ontsnapt om in het zuiden onze vrienden en favoriete plaatskes van de eerste drie maanden nog es te bezoeken. Dat viel wel een beetje tegen, het is daar grote vakantie, en dus geen school, en de thaise vrijwilligers van greenway allemaal ergens op kamp. We waren zelf ook niet al te welkom bij Greenway als we niet bleven om nog es een kamp te doen, en daar zijn we dan ook niet lang gebleven. Nog een gezellige namiddag gehad bij An (die we Nederlands mochten leren), en een dagje in Hat Yai, en toen op weg naar de kust. Een uurtje met de speedboot, en we waren terug in Maleisie, in Langkawi dus, met de 99 eilanden (of iets daarrond), en ongeveer evenveel toeristen (beetje veel overdreven, maar tis hier verdacht rustig, en heet). Gisteren wat rondgehangen op t strand, en een geweldig grappige avond beleefd met de 2 Kenyaanse studenten die we daar zijn tegengekomen. Er waren redelijk wat mensen die hun zwarte (hihi) humor niet zo apprecieerden, maar dat is toch gewoon bewijs van de grappigheid, niet? Neem dan maar gewoon aan dat het grappig was.
Vandaag met de boot een paar van de eilandjes in de buurt bezocht, en die mochten er wezen, maar het arendrestaurant was echt onvergetelijk. Dat was dus een inham van een eiland waar massa's arenden -mooie roodbruine, en gigantische zwartwitte - hun middageten kwamen opvissen, ongelooflijk...
Dat is het weer voorlopig, en alles gaat goed, en binnen drie weken zijn we terug thuis, zoef!
Bye

Thursday, April 12, 2007

Enkele foto's vanuit Laos

Ne zalige tuktuk in Luang Prabang

Een van de oudere lokale bevolking.....

Laos was kort, maar geweldig! Super mooie dingen gezien, zoals de prachtigste waterval (die Saartje later graag in haar tuin zou hebben...) die we tot nu toe gezien hebben, met een band een rivier afdobberen en soms is stoppen aan een barreke... echt genieten!!!!

Nu zitten we terug in Thailand, het noorden, Chiang Mai. Ondertussen is Inge ook gearriveerd!! Die bevinden zich momenteel aan het strand...
Wij twee hebben juist een leuke trekkingtour van 2 dagen achter de rug, echt super, we hebben zelfs een ritje gemaakt op een olifant!!!!

Ja, we moeten hier afsluiten dus tt de volgende....

Weinig foto's maar da ding marcheert weer niet zo goed...

Baai
X

Monday, March 19, 2007

SAIGON XANH

Ela!

Na Mui Ne (waar ik, Maaike, toch even fier ga zeggen dat ik met e brommerke heb gereden, en Roeland achterop, echt ZALIG!) zijn we naar Dalat, de Vietnamese Highlands, geweest. Daar hebben we een dagtour gedaan met de "Easy Riders". Dit hield in een meer bezoeken, een waterval, koffieplantage, pagoda, .... Het was een goedgevuld, leuk cruisen achter op de brommer, dagje!!!!
Het tweede en laatste dagje in Dalat hebben we de flowergarden bezocht, een zeer rare "garden" maar best gezellig! en de "valley of love" (lees kitch gedoe in een soort van bos met vallei eraan waar normaal een meer moest zijn, wat dus niet was)! Dalat was weer totaal wat anders dan de andere steden, beetje frisser, meer muggen (meeste die we tot nu toe zijn tegengekomen, vooral dan rond Michael :)), en we hebben nog een met een donske kunnen slapen, ZALIG! Na die paar dagen terug naar het goede weer! Naar het strand van Nha Trang! Het weer was wel goed, maar toch iets te veel wind.... De eerste avond weer een leuk feestje gehad (waar ik :$ wat minder van herinner dan de rest... ) De dag erna de kater wat proberen te verwerken op het strand... De volgende dag een boottripje gedaan naar 4 eilanden, echt leuk! Aan het eerste eiland gesnorkeld, aan het 2de goed gegeten op de boot, naar het karaoke-bandje geluisterd en gedanst op het leuke ritme van het zelfgemaakt drumstel (geweldig!) en daarna een (tamelijk vies) wijntje gedronken aan de "floating bar"! Echt een sjiek concept! (Hier is spijtig geen foto van want we hingen alle 4 aan de bar :)) De laatste 2 eilanden waren ietske minder de moeite maar we hebben ons goed gamuseerd!
Nu zitten we (Roeland en ik) in Hoi An. (Saartje en Michael zijn nog wat aan het genieten van het strand....) Hoi An is DE stad van de kleermakerij/schoenmakerij, NI NORMAAL! En das eraan te merken, we hebben ons op onze eerste dag al stevig laten gaan! Roeland heeft een mooi kostuum laten maken en ik heb al 2 paar schoenen, 3 kleedjes en ne winterjas laten maken... voor echt geen geld !!!!!!!
Morgen gaan we alles passen, we zijn benieuwd!!!

Tamusement ginder!
Dikke Zoen
X

Saturday, March 10, 2007

Jamjam kaka (same same, but different)

Hello!!
Vienam dus. We zijn binnengedobberd over de Mekong, tussen de vissersbootjes, rijstvelden en drijvende tankstations.. Mooi zo! Daarna rechtstreeks naar Ho Chi Minh City (in den tijd heette dat nog Saigon), om Saartje haar verjaardag te vieren, en haar grootste cadeautje (zelfs met de vijf kilo die hij is afgevallen in Japan) op te wachten. Met Michael erbij dan de stad grondig verkend, het paleis bezocht waar de tanks dertig jaar geleden zijn binnengereden, het War Remnants Museum van de oorlog met Amerika, de markt, het waterpark met echt wel ongelooflijke glijbanen, en een sympathiek terrasje waar we vloeiend Vietnamees hebben leren spreken (ahum). Even buiten de stad naar de tunnels van de Vietcong gaan kijken (straffe gasten, en dames, waren dat), en de bijzonder lelijke (allez, iets tussen een carnavalswagen, een huwelijkstaart en een kathedraal in) Caodaistische tempel.
E nu zitten we dus aan het strand, Mui Ne, en het is hier goed. Het waait wel hard, maar dat is eigenlijk best welkom. Morgen gaan we de duinen in, opwarming voor de bergen van overmorgen.
Alles gaat goed, Maaike is alweer bijna genezen, en Michael is vandaag van kleur veranderd (dat mocht ook wel). Houden zo!
De groeten!!!

Saturday, February 24, 2007

who do you do in cambodja?

Hey hey,
tis al weer een aantal dagen geleden da we nog es iet van ons hebben laten horen. Ondertussen zitten we in phnom pehn.
De tempels in siem reap waren echt geweldig. Angkor wat was echt sjiek!! De eerste dag van ons driedagen ticket hebben we ne fiets gehuurd en met de fiets wa tempels bezocht. De tweede dag hadden we tuktuk gehuurd aangezien we de verre tempels (40km en de weg is echt nie zo leuk) wouden doen. Nu onze tuktuk man heeft ons getrakteerd op cambodja snoep. Da zag er vrij vreemd uit, wa deegachtige dingen en daar ijs bij. Maaike dacht de slimme uit te hangen (want ze vertrouwde de snoep nie) en had een lekker gekookt ei genomen in plaats van de snoep. Nu, ze begint da ei te pellen en da ziet er verdacht bruin en hard uit (hier hoort eigenlijk ne foto van maaike haar gezicht bij ma kheb het kabelke en toestel nie bij) en jawel het was een eendenei met daarin een eendenembryo. Echt walgelijk!!! Ah en die avond zijn wij te weten gekomen da Sander geboren is en da zijn we dan ook gaan vieren met de nodige buckets (emmertjes vol coctails). De volgende dag zijn we terug met de fiets tempels (waaronder angkor wat) gaan bezoeken. Allemaal zeer indrukwekkend (ja sorry danny ma uw lichaam kan er nie aan tippen)
Dan zijn we naar Batambang gegaan voor een paar dagen en vervolgens naar phnom pehn. We zitten hier al van vorige vrijdag en blijven nog tot dinsdag. Hier in phnom pehn hebben we schone dingen ma ook verschrikkelijke dingen gezien. We zijn naar een museum geweest waar echt sjieke dingen stonden van de tijd da angkor wat enzo gebouwd is, het paleis was ook heel schoon (daar hebben we zelfs op ne zilvere vloer gelopen en maaike en ik hebben die zelfs aangeraakt met onze blote voeten!!). Ma het S21 en de killing fields was echt akelig. Kwee nie of jullie bekend zijn met de oorlog hier ma in het kort dan. Tussen 1975 en 1979 was de khme rouge aan de macht hier en die hebben vreselijk dingen gedaan (een beetje vergelijkbaar met de nazis). Zij vonden het nodig om alle mensen die een beetje verstand hadden gewoon te vermoorden. Dus die werden bv naar de S21 gevangenis gebracht en daar gefolterd en dan vermoord in de killing fields. Die gevangenis was trouwens vroeger een school en ge kunt daar nu rond lopen en daar hangen fotos enzo echt akelig.
Vrijdag zijn we naar een waterpark geweest en da was echt leuk!! Ja tis hier echt warm en dus hadden we echt nood aan es goe kunnen zwemmen en gewoon in water liggen en da was zaaaaaaaaaaaaalig!!
Ah en hier is 4 euro = 2 sloffen sigaretten!!
Veel groetjes vanuit cambodja!!

Monday, February 12, 2007

Sander is geboren!!

Even een kort berichtje om te zeggen da ik (saartje) meter ben geworden!! woehoeeew!! Leentje is vrijdag van Sander bevallen! Tis ne schone baby zunne!! Voor degene die hem es willen zien ga naar http://users.telenet.be/leentje-hans/sander/ voor mooie fotos!!
woehoeeeew!! ik ben meter!!!